30. syyskuuta 2012

Huomenta!

Sain nukuttua keittiön lattialla suht hyvin.

Oltin pienten kanssa hereilä siihen aamu 7 saakka. Siinä puolenyön aikaan tosiaan lähdin hakemaan itselleni ruokaa ja söin tuolla olkkarissa ja tein muutenkin omia jutujani (kuten katsoin BB:n) joten olin muutaman tunnin pois  keittiöstä. Tulin sitten köökiin takasin ja vamistauduin nukkumaan, laitoin petarin lattialle kera oman tyynyni, ja otin makuupussinkn messiin. Kattelin siinä sitten hetken aikaa videoita ja lueskelin koneella. Kissat liikkuvat jo melko vapaasti mun läsnäolosta riippumatta. Nuka jopa uskalsi melko lähelle, tuli ihan melkeen kosketusetäisyydelle musta, tosin ei mun takia vaan sen takia että Munkki tunki tassuaan keittiön liukuoven raosta. Se kiinnosti Nukaa enemmän ku mitä mä pelotin sitä. Naava istui enimmäkseen keittiön pöydällä katsellen ulos ikkunasta, vaika eihän pimeellä sieltä mitään näkynyt. Nuka koitti mennä hiukan Naavan seuraan j avähän hastoikin Naavaa leikkiin, mutta sai päälleen vain murinat.

Päätin sitten kokeilla että leikkisikö Nuka mun kanssa, jos leikittää eikä Naava suostu leikkimään sen kanssa. Hetken aikaa sain heiltella langanpätkää pitkin lattiaa ihan itsekseni ja kissat tietysti pakenivat kantokopan suojiin kun homasivat että liikun. Hetken kuitenkin langanpätkää heiteltyäni (koitin liikku mahdollisimman vähän ja hiljaa) Nuka kuitenkin antoi leikin viedä ja leikki mun kanssa ainakin tunnin. Välillä kyllä Nuka meni piiloon kun tajusi että se olen minä joka siellä langan päässä huitoo, mutta on noilla kisoilla sellaset metsästysvaistot että ei pitkään ehtinyt pelottaa kun se langanpätkä oli jo saatava taas kiinni :3

Nukahdettiin sitten kaikki siinä hiukan 7 jälkeen. Kissat on mun nukkuessa käyneet syömässä ja laatikolla ainkin.

Iltapäivä yhdeltä heräsin ensikotivastaavai soittoon, joka kyseli kuulumisia. Kissat menivät hiukan piiloon kun aloin liikkua ja puhua, mutta eivät menneet koppiin asti kuitenkaan!

Ollaan tässä nyt kissojen kanssa huilailtu, kissat ovat erikopissa kuin viimeksi ja nukkuvan vierekkäin. Nuka välillä kehrää ja koittaa nisälle ja leipoo Naavaa, reppana.

Ollaan nyt sen tytön kanssa jolla on Nukan sisarukset, mietitty että milleen me saadaan vaihto aikaiseksi. Kiirehän sillä ei mun osalta ole, mutta toivon kutenkin että onnisttuisi.
Tiedn kokemuksesta että jos on eläin joka aiheutaa stressiä/pahaa mieltä, suhtautuu siihen haluamattaankin negatiivisesti, ja kissat jos mitkä ovat todella herkkiä sille.

Nyt otan päikkärit. Oon täällä köökissa sen aikaa kunnes Jon tulee takasin helsingistä, katotaan sitten että mitä puuhaillaan :)

Huomenna mene ostamaan pikku sankareille suunkautta annettavaa matolääkettä, jauhelihaa ja riisiä. Jos vaikka pikku massut sitten vähän paranisivat. Onnekseni Nuka on jo niin vanha, ettei ripuli ole mitenkään hengenvaarallinen, mutta ei se todellakaan ole pikkuiselle hyväksi :/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti